ház

ház
*** Jó dolog a kis homokból várat építeni, a téglából templomot az Istennek, otthont az embereknek. Jó dolog a földet feltörni, és tarka virágot, hatalmas fákat ültetni csak úgy, hogy legyenek, hogy létükkel tanúskodjanak az élet, a kibontakozás, a folyamatosan mozgásban lévő Isten irántunk való végtelen szeretetéről. Megéri? Építed, szépíted a világot, és észre se veszed: magadat építed, bontakoztatod ki, minden egyes kapavágás nemcsak a földet teszi lakhatóbbá, hanem magadat is. (Böjte Csaba) ***

2012. január 12., csütörtök

Kalács recept Mammkától

Sok recept van, ami nem sikerül mindig ugyanúgy, de ez biztos, hogy kivétel. Valahogy nem lehet vele hibázni.
Mammka blogján találtam, és azóta verhetetlen. egy órán belül elfogy, és mindenkit figyelmeztetni kell, hogy gondoljon a másikra is.
Hétvégén is ezt sütöttem, ráadásul vasárnap ismételnem kellett.
Én egy tálas dagasztófejes keverőgépben szoktam összekeverni az alapanyagokat,amiket csak egyszerűen beledobálok. Amiatt, hogy nehogy megöljem a gépet, vagy a lisztmennyiséget nem teszem bele egyszerre, vagy még öntök hozzá egy kicsi vizet/tejet, hogy biztosan ki tudja keverni a gép. A fontos az, hogy szépen megkeljen. A hétvégi adagokhoz most reszeltem citromhéjat, és került bele mazsola is. Légkeveréssel kb. 160-170 fokon sütöm addig., amíg szép nem lesz a teteje.

Következzen a recept Mammkától:


"Kalácsrecept Kapolcsról:
(úgy írom,ahogy a kenyérsütőgépbe rakom.)

1,7 dl langyos tej
pici só
50 dkg liszt
1 vaniliás cukor
1 tojás+1 tojás sárgája
2,5 evőkanál cukor
2,5 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj
1 teáskanál cukor

Kelesztés után kiborítom,átgyúrom ,3 részre osztom. 3 hurkát sodrok belőlük és ezeket összefonom.Tetejét megkenem tojással,vagy cukros meleg tejjel."

 Jó étvágyat hozzá


4 megjegyzés:

  1. NAGYON örülök,hogy sikerült és nálatok is így bevált!!!!!Nekem is sütnöm kell.:)))))

    VálaszTörlés
  2. Aztaaa! Ezt ma még megcsinálom!!!! Holnapra úgyis sütnöm kell vmit...szuper! Köszikösziköszi!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi!!! Nekem eddig nem igazán sikerültek a kalácsok, de ezt ki fogom próbálni!!!

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam!!!! És sikerült :o))))! Köszi a receptet ♥!

    VálaszTörlés